13/3 2010

Hej det är dålig uppdatering fortfarande vi har vart i luleå och jag har köpt lite saker till min bil, sen har vi ätit tacos då vi kom hem, jag gjorde egen guacamole och den vart riiiiktigt god! :D
alla som smakade den tycket om den förutom mamma som inte tycker om avokado.
Nu ska vi gå och stoppa i min nya stereo i bilen och sätta på klädseln.

Det var en som bad om bättre förklaring på inbakat mos och då gör du så att du:
du behöver:
potatis
1 ägg
smör
smördeg
Västerbottensost/annan ost

Först gör du eget potatismos, genom att koka potatisen sen mosar dhela allt, sen blandar du i ett ägg möjligtvis två beroende på hur mycket mos det är, sen stoppar du i en klick smör efter smak.
Du tar smördegen och lägger ut den på en skärbräda, sen lägger du några skivor västarbottens ost eller annan ost på degen, sedan smetar du ut moset ovanpå det också rullar du ihop det försiktigt så du inte trycker ut moset ur degen.
Sedan skär du degen så det ser ut nästan som små bullar, också lägger du dem med rullningen uppåt på en plåt också kan du lägga en bit ost ovanpå det. sen är det in i ugnen på 175 grader tills det blir lite gyllenbrunt.

Ni får pröva och se vad ni tycker och hoppas att ni får det lika lyckat som vi fick det. :D

Nu ska jag coh mr.love gå ut och stoppa i stereon som sagt, det har inte blivit något veckans blogg men det är för att det är så dålig uppdatering nu.
jag kanske uppdaterar sen igen.



Kommentarer

:

Om du ska kommentera för att jag ska gå in så skriv något om inlägget också, speciellt om inlägget inehåller en fråga! jag går alltid in och kollar på era bloggar endå, om ni kommenterar så klart, så ni behöver inte skriva (kolla in min blogg)skriv endast det om ni har tex dagens fråga eller liknande! tack för att du kommenterar!

Vad tycker du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback