27/8 - 2010

Den tar över en när som helst,
man kan aldrig veta när, hur eller var.
Den kommer när du minst anar en,
den slår dig och är fast tills du gör något åt det.

Det går att fixa,
den är som en sjukdom,
men det måste fixas,
det går inte att leva utan den,
du behöver den,
och den är din... skönhetssömn!

PUSS O PALT DET VAR ALLT!

26/8 2010

VÅRAN REKTOT SUGER!!! vi måste börja 8.10 imorgon och sen ha ett hål på typ 10000000000timmar... åååååhhh.. ork it det!

nästa vecka ska dock våran lärare försöka ändra så det blir att vi börjar 10.30 ist så slipper vi hål..

aja snart ska vi ut med C och J och bara ha kul med bil. :)

TJENISPENIS. ;)

Hade ingen fantasi för en bra text idag....

24/8 2010

blir in till stan och äta med Desse sen har jag ingen anning. ;PPPppPPpPppppP

23/8 2010

Såg en massa ansikten som man kände igen,
såg en massa ansikten som man inte kände igen.
Det luktar på samma sätt som förut,
samma klump i magen är tillbaka igen,
Ska man stå ut i ett år till?
Inte som småskolan,
nya kläder, nya skor fixat till sig.
Inget är sig likt, dit kommer vi inte igen.
För nu vet vi, skolan har börjat om!

22/8 2010

Det finns mycket man saknar som aldrig kommer tillbaka,
Det finns mycket som man alltid vill ha tillbaka, men samtidigt
vill man inte ha tillbaka det man vill fortfarande ha det på avstånd.
Man vill bara ha delar av det gamla tillbaka, + att man vet att det aldrig kommer hända.
Det finns personer som man älskat, älskar och aldrig kommer älska.
Samma sak som det finns personer som man Hatat, Hatar och aldrig kommer hata.
Det finns mycket som man vill åstadkomma här i livet men aldrig kommer göra.
Det finns samtidigt såklart saker som man faktiskt kan åstadkomma.

Livet man hadde, livet man har och livet som man kommer få.
Det är kanske samma linje det går i hela tiden efter en liten tunn röd tråd.
Men samtidigt i någon annans liv så kan det gå i snirklar och stanna upp och vända rikting,
det kanske inte är samma liv som det var förut.
Men en sak är säker vi har bara ett liv så gör rätt val,
och gör du inte rätt val, så om du har tur,
så kommer du till en ny "vägkorsning" tillslut och får välja på nytt.

Det finns många val i livet man kan inte alltid välja rätt,
Även den bästa gör fel.

Visa dör i förtid, vissa lever tills dem blir 100 år gamla.
Ingen kan veta vad som händer imorgon.
Imorgon kanske du eller jag eller någon annan,
går ut för att gå till jobbet, skolan eller bara på promenad.
Men tidpunkten var fel och denna du, jag eller någon annan
hamnar i en olycka, blir överkörd, överfallen, snubblar eller så händer ingenting.
Personen i fråga fortsätter sin gång till skolan, jobbet eller sin lugna stund på promenad.
Livet fortsätter som att ingenting hänt, ingen funderar ens på att,
tänk det där hade kunnat vara sista gången jag startade bilen,
sista gången jag satte mig i bussen eller sista gången jag gick på en lugn promenad.

Alla måste vi stanna upp ibland och inse vilken tur vi har,
vi vann en tävling och priset var livet.
Visst livet är inte rättvist men tänk du hade kanske aldrig ens fått upptäcka det.

Vissa upptäcker kärlek, vänskap och äventyr.
Vissa förblir ensamma, utan vänner och lever ett aldagligt liv.
Men så här är det att vilket du än lever så är det det du är van.
En person som inte är van ett äventyrsliv vet inte hur det är,
så på grund av det så vet han/hon eller den inte vad den missar heller.
Samma sak med den som har hittat kärlek eller vänskap,
den personen vet inte hur den som är ensammen mår.

Man ska inte dömma folk från skalet, eller insidan.
För hur skulle det se ut om någon dömde dig efter dina tarmar.
Du kan ha förutfattade meningar och tycka som du vill innan du känner någon,
men ge dem sedan en chand också att visa vem dem är,
utifrån personligheten.
Alla kan inte se ut som modeller eller skådespelare,
men tittar man riktigt noga så är inte dem heller perfekta.
Dem har också ärr, sår och sneda tänder.
Dem mår säkert precis som du. Ibland bra,
ibland dåligt och ibland är det bara som det är.

Vissa är vita, vissa är svarta och vissa är till och med gula.
Men för guds skull alla har lik stor rättighet att leva,
alla har dem känslor, alla har dem drömmar.
Vissa kanske redan uppfyllt sina drömmar.
Men varför förstöra någon annans liv på grund av en hudfärg,
drömmar, släkt eller vänner.
Där ser vi alla ut likadana på insidan. 
Ingen är mörkare eller ljusare på insidan.


God natt på er alla och tänk på hur ni behandlar er själv och andra!!




21/8 2010

Nu har bloggen verkligen fått lida.. Skolan börjar om två dagar så då blir det mer rutiner på dagarna alltså mer rutiner på bloggandet också...

Min mamma är en fuskis som ska fara till London samma dag som skolan börjar, men P ska vara hemma så helt själv blir vi ju inte. :P

Men vi letar också efter utlandsresa så utlandsresa blir det så fort vi hittar en billig och bra, gärna ett ställa där det är biligt att leva.. Något förslag någon???

Nublir det iallafall att gå ut i det sugiga vädret sen ska vi dra vidare till G*l och B*å och hämta maten som mr.loves syster just beställde, sen ska vi äta och må gott. :)

ikväll blir det väll att sitta och nöta "bones" eftersom att jag har köpt första säsongen ska köpa säsong 2,3 och 4 också så fort jag får tag i pengar. :D

TJENISPENIS. ;)

14/8 2010 - FÖRLOVNINGSDAGEN!!

Idag har jag och mr.love vart förlovade i två år och vart tillsammans i två och et halvt år. :)
Mr.love är den personen som jag vill spendera resterande av mitt liv med. och jag älskar han mer än allt så det går inte at beskriva. :)

PUSS OC KNULL HJÄRTEGULL! ;)

10/8 2010

Sitter hos mr.love och lyssnar på finska för hans mormor och morfar är här från finland nu.. Och jag såg precis trailern på "vampire sucks" visst jag tycker om twilight filmerna men den parodin måste jag bara se. :P

Nu ska jag gå och hjälpa til att bära ved. :)

TJINGELING! ;)

10/8 2010

hmm.. jag tror jag blivit tokig.. jag skriver ju fel datum typ hela tiden.. aja iallafall.

Idag var jag på stan med Anna vi var in på nolia och jag köpte gekkho (bröd) och polkagrisar och ett par skor. :)
och engelsk kola. :)

Nu ska vi typ snart gå och sova och kanske se på filmen som jag köpte.. :)


PUSSPUSS

8/8 2010

äntligen kom det in lite frågor som jag svarar på då jag är i stan hos min syster. :)

Vi ska fara snart för då kommer mamma och hämtar oss så vi kan hämta eget färdmedel hemma hos mamma sen ska vi köra in till stan så svarar på lite frågor då. :D

PUSS O palt det var allt!

SUSHI ÄR INTE RÅ FISK!!!!

Säger det åter igen... Sushi är inte rå fisk.. Sushi är riset till fisken, och det är tilllagat på ett visst sätt med vissa ingredienser, dels vinäger.. tror jag att det är.
SHASIMI.. det är den råa fisken...

Lärt er något nu????


7/8 2010

skit i det då fegisar, ni får en chans att fråga om vad som helst! rykten och allt möjligt som ni hört om mig och ni tar inte chansen.. skyll er själv och gå och tro på rykten då!

iallafall kom hem till mr.love för ett tag sen. :)

Igår fick jag mig en överaskning, mr.love sa att han skulle komma hem idag och väcka mig på morgonen, men han kom igår kväll då jag inte var berred gissa om jag blev lycklig. :)

Och om en vecka från idag (7/8) så har vi vart förlovade i 2 år och tillsammans i 2 och ett halvt år. :) *lycklig*

Annars sitter jag just nu och försöker få et ärligt svar av en oärlig människa... går inte så bra!!

TJENISPENIS;)

6/8 2010

Tänkte att Jag har ju vart dålig med att svara på frågor så nu får ni fråga VAD ni vill, om VAD ni vill och jag ska försöka svara så bra jag kan!
Ni får fråga om rykten ni hört om mig och jag LOVAR att jag kommer att tala om sanningen om det rkty ni hört!!


Fråga på tills jag säger stopp!! ;)

RUMPESTUMPEN! ;)

6/8 2010

Sitter i mitt rum med min lillasyster Carolin. :)
vi ska fara och hämta färdmedel sen ska vi nog fara runt lite. :)

TJENISPENIS ;)

4/8 2010

sov över hos kurren igår. :P idag har vi suttit och spelat the sims 2. tihi så kul...

TJOLLAHOPP! ;)

3/8 2010

nu äre dags att sova och imorgon då jag vaknar upp behöver jag inte oroa mig för telefonen och tjorva på med att starta om och att det inte går att skicka sms och ingen har fått tag på mig en massa sms som inte kommit fram.. sköönt! ;)

GOD NATTSI PATTSI! ;) <3


2/8 2010

Köpte en xperia x10 mini idag för 3244 kr. :) värt det med halvårsförsäkring. :) jag tycker om tlf än så länge iallafall.

alldeles strax kommer mari och hämtar mig jag ska vara med henne idag. :) och mr.love for bort idag igen. :( men nu är det sista gången han far.. ;)

NU är mari då här så nus ak vi fara och se på film. :)

TJINELING! ;) DIN LILLE PLING.

2/8 2010

Nu är man vaken och har vart det ett bra tag.. Jag ska köpa en ny tlf så fort jag får min lön ifrån i helgen, då ska jag köpa den från elgiganten för 2600 ungefär. :) säger inte mer för då kanske det tar slut ;)

TJINGELING! ;)

1/8 2010

Okej ny månad ny start...

Idag är jag inte sugen alls på at blogga vaknade klockan 17 typ kul!?

aja jag ska in till ica om ett tag bara jag fr tag i en cykel måste ha något gott sen ska jag hem hit till mr.love igen ocksp blire bara att ta de lugnt resten av kvällen...

HAR ALLA HAFT EN BRA PDOL HELG????

TJENISPENIS, ;)

RSS 2.0