11/11 2010 - ÄCKEL"MODE"

VARS ÄR ALLT PÅ VÄG!

Bara för att alla andra klär sig på ett visst sätt måste man själv göra det då? Bara för att alla andra färgar håret ett visst sätt måste alla göra det då?

varför ska allting vara likadant? Är den här väggen i mitt rum verkligen likadan som den andra? Är mina ögon EXAKT lika mycket minkade nu? Är vi lika blonda nu? Har vi samma brunfärg i håret nu?
I DONT FUCKING CARE! Varför vill man vara likadan som någon annan hela tiden? Ligger det i våran natur?

Varför vill alla tjejer vara likadana??
Då folk börjar bli svarthårig då blir jag då blond, och då folk blir blonda då blir jag brunhårig, och då folk blir brunhåriga då blir jag rödhårig. JAG vill då inte vara likadan som alla andra.

Det var "okey" då 80tals modet kom tillbaka, men bara för att det är tillbaka så slutar ingen raka sig under armarna bara därför heller hur?? Nej för det är äckligt! ja men hur nice är det att små 13 åriga flickor går omkring och visar bhn nu då dem knappt har några bröst än?? Eller ska man ens överhuvudtaget visa bhn. Vad är rätt och vad är fel?

Ursäkten är: Men jag kände mig snygg..
Är det dit världen är på väg?? Ska små unga flickor som borde leka och vara barnsliga medans dem fortfarande kan måste ta på sig kläder och leka vuxna för att en killa ska tycka om dem? Ska dem måste ha en tröja som visar bhn för att känna sig snygg? Inte nog med det ska dessa flickor måsta frysa för att dem ska på ett disco och vara såkallad snygg?? Hur många killar drar på sig ett par sommartunna shorts och en tunn t-shirt och solbrillor på huvudet, och sen säger han att han tog det för han kände sig snygg! Hur många killar gör det?

varför ska flickorna som ens är mellan åldern 12-16 ens måste sminka sig och bära utmanande kläder för att någon ska acceptera dem. Varför blir man inte accepterad om man har en polotröja och långbyxor på ett disco. man kanske känner säg självsäker i just dem kläderna är det då fel, för att den flickan trivs i dem kläderna och känner sig snygg i dem. nej men då är det ju fel för hon visar ju inte upp nå hud!

Jag kommer att skriva mer angående detta senare! Men orkar inte just nu då blir det bara för mycket!

ÄR DETTA OKEY??????
Kan ju tillägga att även om detta vart en 15 åring, 18 åring, så hade jag tyckt att det sett slampigt ut, kanske inte lika mycket på sommaren om det var en 18 åring som hade på sig det. Men om en 13 åring har det och inte har en tröja under så tycker jag bara att det ar fel oavsett årstid!!

13årig flicka!



Kommentarer
Postat av: Farmor

Jättebra skrivet Kimberly! Du har alldeles rätt en flicka på 13 år ska inte se ut på fetta sätt. Eventuellt när hon är hemma och har klätt ut sig. Vad som är fel är att hennes förälder inte säger till att man kan inte gå ut och se ut på detta sätt.

2010-11-12 @ 08:49:53
Postat av: offbeat

Bra skrivet

2010-11-13 @ 20:22:05

:

Om du ska kommentera för att jag ska gå in så skriv något om inlägget också, speciellt om inlägget inehåller en fråga! jag går alltid in och kollar på era bloggar endå, om ni kommenterar så klart, så ni behöver inte skriva (kolla in min blogg)skriv endast det om ni har tex dagens fråga eller liknande! tack för att du kommenterar!

Vad tycker du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback