26/11 2010

HUR DU GÖR EN HEMMA BOMB AV SMÄLLARE!

Nu ligger jag i sängen, jag fick tråkigt så jag gick och hämtade:

1. smällare (finska) (Y)
2. Silvertejp
3. Två tallrikar
4. Sax
5. aluminium folie som inte behövdes.
6. stearinljus/hållare

1. först gröpte jag ur stearinen ur två stearinljus.
2. knäckte en massa smällare och hällde kruten i ett av stearinljushållarna.
3. Sen blandar man lite eftersom att det kommer mest troligen i lite packning i det hela. ;P
4. gör ett hål i det stearinljushållaren som du inte använt än.
5. Ta en smällare och tryck stubinen genom hålet och sen trycker du ner smällar delen i stearinljushållaren som har krut i sig.
6. sen stoppar du andra stearinljushållaren över den första också trycker du lite här och där så att det ser ut som en minipuck.
7. sen tejpar du med silvertejp så att det sitter ihop överallt, för om det inte sitter ihop överallt så kommer det bara att flyga delar av bomben överallt och då kommer det inte att bli en smäll, så se till att det sitter bra men det får inte vara för mycket tejp heller.

sen hittade jag en påse som det var en massa trasiga smällare i som det var fullt med krut i botten så jag hållde det i ett stearinhållare och gjorde en extra bomb som säkert inte kommer gå så bra men endå. ;P lägger in filmer senare ikväll/natt och visar hur det gick med bomberna.

RESULTAT KOMMER SENARE!!
( vå får hoppas på inte sånt resultat, men det är nog lungt. ;P )

Kommentarer
Postat av: Tea

Hej, fin blogg!

har startat en frågestund i min blogg!

ställ gärna en fråga,

kram

2010-11-27 @ 15:16:53
URL: http://teabarjman.blogg.se/

:

Om du ska kommentera för att jag ska gå in så skriv något om inlägget också, speciellt om inlägget inehåller en fråga! jag går alltid in och kollar på era bloggar endå, om ni kommenterar så klart, så ni behöver inte skriva (kolla in min blogg)skriv endast det om ni har tex dagens fråga eller liknande! tack för att du kommenterar!

Vad tycker du:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback